Innostuin joku aika sitten neulomaan pitkästä aikaa villasukkia varpaista kohti nilkkaa. Ja samalla innostuin koettamaan minulle uutta tapaa tehdä kantapää, eli tiimalasikantapään tekoa. Ja täytyy kyllä sanoa, että kun pääsi vaan kantapään kanssa sinuiksi, niin sen tekeminen oli ihanan helppoa ja yksinkertaista. Ei mitään silmukoiden puikolle nostamisia tai muutakaan.

Ensimmäisenä valmistui sukat Novitan Tico-tico langasta. Sain neulottua nilkan kohdan kuitenkin liian tiukakais ja sukat on hieman ikävän tuntuiset jalassa ennen kjn tottuu pieneen kiristyksen tunteeseen. Saa nähdä tuleeko sukkia käytettyä, kuitenkin langan väri ja tekemäni kuvio miellyttää omaa silmääni kovasti. Nämä sukat aloitin normaalisti luomalla silmukat sukan kärkeen. Varren tein valepantentilla.



Toiset sukat tein Novitan Nalle langasta. Nämä sukat onnistuivat paremmin ja nilkan kohtakin tuntuu jalassa hyvälle. Nämä sukat aloitin kärjestä kahdeksikkoaloituksella. Tykkäsintästä aloituksesta ehkä enemän, kärjestä tulee ainakin minun käsialallani kauniimman näköinen. varsi on neulottu joustinneuleena.


Nyt työnalla on villasukat aivan ihanan pehmeästä ja syötävän värisestä Zauberball langasta. Olen jo kauan hypistellyt tuota lankaa lankakaupassa ja viimeksi sielä vieraillessa vihdoin otin kerän mukaani. Vielä kun ystävän sukkaohjepaljoudesta löytyi suoraan tuolle kyseiselle langalle tehty ohje, oli selvää että sitä ohjetta tulen käyttämään.

Tässä hieman esimakua tulevista sukista, minä olen jo rakastunut niihin!